MENI

Upala desni Podgorica

Primjetili ste krvarenje tokom pranja zuba? To može biti znak upale desni ili, stručno nazvano, gingivitisa. Ovo je prva faza parodontalne bolesti i jedina faza u kojoj se parodontopatija može izliječiti u potpunosti. Najvažnije je reagovati na vrijeme i započeti liječenje u najkraćem mogućem roku.

ilustracija upale desni (gingivitisa)

Šta je gingivits (upala desni)?

Gingivitis ili upala desni je najblaži oblik oboljenja desni. Iako je blag i ne može dovesti do gubitka kosti, ako se ne liječi, može da preraste u parodontitis i izazove mnogo ozbiljnije probleme. Gingivitis nije bezazlen, zato ne uzimajte simptome zdravo za gotovo, već započnite liječenje odmah.

Koji su simptomi upale desni?

Simptomi upale desni su blagi, ponekad čak i odsutni, pa često bolest prolazi nezapaženo. Ukoliko se pojave simptomi, to može biti:

• crvenilo i otok desni,
  • krvarenje prilikom pranja zuba,
  • gnoj izmedju zuba,
  • pulsiranje zuba,
  • loš zadah koji ne prolazi ni nakon pranja zuba,
  • promjena boje desni.

Koji su uzroci upale desni?

Nedovoljna briga o oralnom zdravlju dovodi do gingivitisa ili upale desni. Nekoliko ključnih uzroka ove bolesti su:

• Nedovoljna oralna higijena: Nepravilno čišćenje zuba i desni dovodi do formiranja plaka i razvoju bakterija.
  • Formiranje plaka: Konzumiranje šećera i skroba u hrani rezultira formiranjem plaka, koji zahtijeva redovno uklanjanje kako bi se spriječila upala.
  • Zubni kamenac: Ako plak ostane na zubima, može se stvrdnuti u zubni kamenac, koji privlači bakterije i iritira desni.

Kako se liječi gingivitis?

Liječenje gingivitisa zavisi od faze u kojoj se nalazi. U ranoj fazi bolesti radi se uklanjanje zubnog kamenca i plaka, a često se koriste antiseptični rastvori sa hlorheksidinom.

U slučaju ozbiljnijih upala radi se čišćenje parodontnih džepova, kako bi se očistila područja između zuba i desni. U nekim slučajevima, stomatolog može prepisati terapiju antibioticima i preporučiti posebne paste za zube ili dodatnu terapiju.

Koje su posledice upale desni?

Neliječena upala desni može imati ozbiljne posledice, jer prerasta u stanje poznato kao parodontitis. Ova ozbiljnija faza bolesti desni može dovesti do gubitka zuba. Prema nekim istraživanjima, bakterije koje su odgovorne za upalu desni, ako dospiju u krvotok putem desni, mogu potencijalno uticati na srce, pluća i druge dijelove tijela, mada je potrebno više studija za potvrdu ove veze.

Često postavljana pitanja

Faktori koji povećavaju rizik od razvoja gingivitisa su:

• loša oralna higijena,
  • pušenje,
  • starija životna dob,
  • suva usta,
  • neadekvatna ishrana,
  • loše zubne popravke,
  • krivi zubi teški za čišćenje,
  • oslabljen imunitet zbog bolesti ili terapije,
  • hormonske promjene u trudnoći.

Takođe, gingivitis može biti nasledan, a mogu ga izazvati i neke virusne ili gljivične infekcije.

Da bi se spriječila upala desni potrebna je redovna oralna higijena i posjete stomatologu. Vodite zdrav način života, uključujući pravilnu ishranu i kontrolu nivoa šećera u krvi, posebno ako imate dijabetes.

Ako primjetite bilo kakve znakove gingivitisa, potražite medicinsku pomoć u najkraćem mogućem roku. Što ranije se krene sa liječenjem, to su veće šanse da se zaustavi oštećenje od gingivitisa i da se izbjegne razvoj parodontitisa.

U mom pristupu liječenju gingivitisa, smatram da je prevencija ključna. Pacijenti bi trebali shvatiti da redovno održavanje oralne higijene, poput pravilnog četkanja i korišćenja zubnog konca, čini ogromnu razliku. Uz to, podstičem pacijente da redovno dolaze na kontrole kako bismo zajedno radili na očuvanju zdravlja desni.

dr stomatologije Sladjana Filimanovic
Odličan
Zasnovano na 140 recenzije
Alis Shadow
Thank you very much to the clinic for your work. And most importantly, for a good attitude towards clients! I recommend the clinic Dr Filimanović
Ksenija Dragovic
Ljubaznost, profesionalnost i prijatna energija! Sve pohvale! 😁✨
Ja T
Najbolji ❤️
Vladimir Popović
Dr Slađana Filimanović i njen tim najbolji su izbor kada je u pitanju dentalno zdravlje i definitivno zaslužuju sve pohvale, bez imalo pretjerivanja. Profesionalizam, stručnost, perfekcionizam, higijena, posvećenost, ljubaznost, pozitivna energija, ljudski odnos i izvanredan pristup u svakom smislu. Sve to u krajnje lijepoj i prijatnoj atmosferi u kojoj se osjećate kao kod kuće. Kvalitetom se izdvajaju u odnosu na ostale i imaju apsolutno sve preporuke. S njima ne možete pogriješiti, učiniće da budete zdraviji, ljepši i samopouzdaniji, poboljšati vam kvalitet života, a eventualni strah od stomatologa eliminišu u roku od odmah. 🙂 "Dr Filimanović" - SIMPLY THE BEST!
Milijana Nisic
Imam potrebu da zahvalim citavom timu ordinacije Filimanovic, posebno doktorici Sladjani i sestri Radi, na paznji, iskustvu i odlicnoj usluzi. Sve preporuke za najbolju uslugu sirom Crne Gore. Uvek cu vam doci iz Srbije jer vredi!
Ruzica Stojiljkovic
Mesto koje odiše harmonijom i tim koji nikada ne bih menjala. Ordinacija Filimanović kao sinonim za sigurnost i brigu. Dolazim iz Srbije kako bih uživala usluge doktorice Filimanović. Poverenje i stručnost nemaju cenu. Hvala na svemu! ❤️
Milena Mitrović
Vec godinama Vas pacijent, tako ce i ostati. Vrhunska usluga i jos bolje osoblje. 😊